torsdag, augusti 23, 2012

Malmöfestivalen och mat

Det börjar närma sig sitt slut för Malmöfestivalen 2012 - blandade känslor. Jag tycker om en stad som lever, men jag tycker inte "folk" som söndagspromenerar framför mig medan jag ska ta mig från ounkt A till B. Det är bara störigt. Men vad jag älskar är all den lättillgängliga maten. Malmöfestivalen tar inte gourmanden till sjunde himmeln men för en simpel människa som jag, är höjdpunkten alltid Langos. Men vi testade också den bästa Fish and chips jag/vi någonsin ätit - serverad av Malmö fisk. Samma ställe serverade en lika fantastisk fisksoppa. Så om du ska ut i folkmassorna så får du inte missa denna fisk. Skulle du dock lida av köfobi så ligger Malmö fisk på Regementsgatan 11 sedan mars i år.
Tydligen hade killarna på Malmö fisk en glad blogg med, Torsk, Hopp & Kärlek.

Inga kommentarer: