fredag, november 02, 2012

MatHem

Jaha, vad tror du om detta? En ny kasse - bättre sent än aldrig och nu på måndag är den här.

MatHem har jag hört en del om främst via Monika Ahlberg, kokboksförfattarinnan och som var med i Förkväll som gick på tv4 innan. Tydligen har hon en egen kasse också. Dessutom så har jag sett deras satsning på reklam på alla stora centralstationer i Sverige. Inte för att jag har varit på alla men på sistonne har jag sett reklamen både i Malmö och Stockholm. Som alla andra matkasseföretag så har även MatHem en historia och jag känner verkligen igen mig i detta.


Egentligen saknades inte intresset för matlagning; Tomas var själv uppväxt i en matglad familj, och tillsammans med sin fru hade Tomas egentligen som mål att servera god, varierande och hälsosam mat. Problemet var bara att inspirationen saknades och att framförhållningen ofta var dålig. Och eftersom detta skedde under en tid då det var en bedrift att åka iväg med två små barn till affären – och då både Tomas och hans fru arbetade som mest – blev resultatet alltför ofta ett tomt och ekande kylskåp. Källa Mathem.se.

Så nu när vi haft ett uppehåll i matkassebeställningarna så hamnade vi i tråkfällan igen. Men en räddning i veckan stod Tina Nordström för i form av fiskgryta. Ett tips till den som inte vill hoppa på matkassevågen är alltså Tinas kryddserie Jättegott.

Inga kommentarer: