torsdag, augusti 02, 2012

Occo imponerade

De är inte ofta jag hyllar restauranger utan tvärtom, sågar. Men nu ska jag hylla. Occo är en nyöppnad restaurang sedan fem veckor tillbaka i Malmö. Dem beskriver sitt kök med följande ord kryddstrakt, mellanöster, orientaliskt och persiskt. Men de som serveras är helt enkelt libanesisk meze i en varm miljö.

Maten är väl tilltagen och den proffsiga personalen förklarar vad allt som serveras innehåller. Min första tanke när jag smakade maten var - detta är lagat med kärlek. För mig säger det egentligen allt om den perfekta måltiden. Att de dessutom serverade vårt favorit öl, Sleepy Bulldog Pale Ale var bara grädde på moset.

När tryckt vi oss så mycket mat vi kunde så var det fortfarande en hel del mat kvar på våra fat, men vi fick lämna det där. Dock så ingick kaffe och dessert i vår Groupon-deal så vi fick smaka både Katayef riz bel halib och baklava. Gott som bara den och även där en maffig portion.

Jag bad min sambo Stefan att berätta vad han tyckte.

"Utan några större förväntningar tog jag och min kära en promenad till den nyöppnade restaurangen Occo. Kollade in menyn och förstod att det var tur att jag inte åt något litet innan. Beställde in grillmenyn med 15rätter. Det vi fick in var något i hästväg, allt från utsökta såser till väl tillagat kött, avslutade med kaffe och dessert. Ett fantastiskt restaurangbesök helt enkelt. Så vill du ha en restaurang- och matupplevelse utöver det vanliga så besök Occo. Kvalar utan tvekan in på topp 5 av mina restaurangbesök genom tiderna."

Gå dit och ät är vårt råd. Boka bord på 040-220717.




Inga kommentarer: