måndag, september 17, 2012

Resten av matveckan

Dålig uppdatering - verkligen. Dessutom har jag tagit färre bilder. Veckan med Tastline har verkligen varit bra - bra råvaror. Kassen kom så sent på måndagen att vi redan hade fått äta lite rester.

Tisdagen bestod av Timjanstekt fläskkotlett med svamp och sötpotatisstomp som jag faktiskt också fotograferade i inlägget nedan. Det var en rätt som var mycket god och kommer lagas igen.

Onsdagen bestod av Biff a la lindström med tomatbulgur och persiljesmör. Ett fantastiskt gott persiljesmör som min sambo gjorde. Bulgur har aldrig varit en favorit men de slank ner - dock passar det bättre med hederlig potatis. Biffarna blev också trevliga - men inte så mycket mer.

Kycklingpytt  med stekt ägg och rödbetorTorsdagen Vegetarisk tacopaj med grönsallad. MUMS! Jättegott. Jag har såklart ätit tacopaj innan men aldrig med Quornfärs. Men detta var en superrätt, bland annat för att man gjorde en egen tacokrydda. Testa själv.

Fredagen och lördagen åt vi lite annat :)

Men igår, söndag så festade vi till det med Kycklingpytt med stekt ägg och rödbetor. Inte alls dumt. Massa terapiarbete, hacka och skala.

En rätt återstår Lax med valnötstäcke med dilldipp och bulgur. Jag får se när jag känner för bulgur nästa gång.

Denna vecka blir det rensa-ur-frysen-mat :)



 
 
 

 

Inga kommentarer: