måndag, november 05, 2012

Spännande


Nu väntar vi på MatHems första kasse som ska leverera idag mellan 18:00-22:00. Jag hoppas mest på 18:00. Veckan är fylld med fem smaskiga måltider - hoppas jag. MatHem säger själva att det ska vara gott, snabbt och lättlagat. 5 middagar för 4 personer där alla kan vara med och laga maten.

Under veckorna 45-49 gästas Familjematkassen av kände kocken Pontus Frithiof som driver restaurangerna Pontus! och Pontus by the Sea. Pontus bidrar med en rätt per vecka, som är både underbart god och lätt att laga. Passa på att kunna laga stjärnkocksmat hemma!"

Och denna vecka bjuder Pontus på Lammfärsbiffar med halloumi och meloncouscous. Det receptet och resten av veckan ska du få se om du klickar här. Du kan också skriva ut och handla hem och uppleva samma matvecka som oss.

En annan "nyhet" som nu finns tillgänglig i Malmö är Mat och Ro-matkassen. Dock såg jag att dem levererar mellan klockan 15-21. Det är rätt sällan folk är hemma till 15-tiden om dagen. Gör det lite svårt för mig med flera att testa - men jag ska nog göra ett försök. Vad jag förstod så binder man sig också till att beställa minst två kassar och den första kassen får man till reducerat pris.

Inga kommentarer: